menu :

  Szkoła
    Strona główna
    Patronka
    Historia
 
•  Nauczyciele 
 
 Galeria 
 
 Rekrutacja

 

  Uczniowie

    Sport
    Kółka zainteresowań
    Oferta 2008/2009
    Klub europejski
 
•  E-Mail

 


Zasady prowadzenia naboru kandydatów do szkoły


1. Szkoła prowadzi rekrutację na podstawie przepisów rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2001 r. w sprawie warunków i trybu przyjmowania do publicznych przedszkoli i szkół oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych ( Dz. U. Nr 97, poz.1054 z późniejszymi zmianami) oraz zarządzenia Opolskiego Kuratora Oświaty z dn. 27 lutego 2004 r. sprawie ustalania terminów rekrutacji do szkół i placówek, określenia terminów składania dokumentów,
sposobu przeliczania na punkty ocen z przedmiotów oraz sposobu punktowania innych
osiągnięć kandydatów.
2. Terminy rekrutacji ustala corocznie Opolski Kurator Oświaty.
3. W celu przeprowadzenia naboru uczniów do szkoły dyrektor powołuje szkolną komisję kwalifikacyjno – rekrutacyjną.
4. O przyjęciu do wskazanej przez kandydata klasy pierwszej liceum decyduje liczba
uzyskanych punktów.
5. Przy rekrutacji komisja kwalifikacyjno – rekrutacyjna uwzględnia następujące
kryteria:
• wyniki egzaminu gimnazjalnego;
• ocenę z języka polskiego;
• oceny z trzech przedmiotów ustalonych przez szkołę dla poszczególnych klas:
I A - język obcy, matematyka, informatyka
I B - język obcy, historia, geografia 
I C - język obcy, historia, wos
I D - język obcy, biologia, historia
• ukończenie gimnazjum z wyróżnieniem,
• inne osiągnięcia kandydata wymienione na świadectwie ukończenia gimnazjum:
- udział w konkursach przedmiotowych organizowanych przez kuratora oświaty,
- osiągnięcia sportowe lub artystyczne,
- stały wolontariat,
- osiągnięcia dodatkowe takie jak: wzorowa ocena z zacho- wania, udział w zajęciach
kulturalno – artystycznych, uznana praca w samorządzie szkolnym.
6. W przypadku jednakowej ilości punktów uzyskanych przez kandydatów w postępowaniu kwalifikacyjnym pierwszeństwo przy przyjmowaniu mają:
• sieroty, osoby przebywające w placówkach opiekuńczo – wychowawczych oraz osoby umieszczone w rodzinach zastępczych,
• kandydaci o ukierunkowanych i udokumentowanych zdolnościach, którym ustalono
indywidualny program lub tok nauki,
• kandydaci z problemami zdrowotnymi posiadający opinię publicznej poradni
psychologiczno – pedagogicznej lub innej poradni specjalistycznej w sprawie ograniczonych możliwości wyboru kierunku kształcenia ze względu na stan zdrowia kandydata.
7. Szczegółowe zasady rekrutacji:

• kandydat może uzyskać maksymalnie 200 punktów w tym:
a) 100 pkt. za egzamin gimnazjalny tj. po 50 pkt. maksymalnie za każdą część egzaminu,
b) 75 pkt. maksymalnie za oceny z języka polskiego i trzech wybranych przez
siebie przedmiotów,
c) 25 pkt. za inne osiągnięcia.

• oceny z języka polskiego przelicza się na punkty następująco:

celujący - 21 pkt.
bardzo dobry - 18 pkt.
dobry - 14 pkt.
dostateczny - 10 pkt.
dopuszczający - 4 pkt.

• oceny z każdego z trzech wybranych przez kandydata przedmiotów przelicza się na
punkty następująco:

celujący - 18 pkt.
bardzo dobry - 16 pkt.
dobry - 12 pkt.
dostateczny - 8 pkt.
dopuszczający - 2 pkt.

• za inne osiągnięcia ( maksymalnie 25 pkt.) przyznaje się kandydatowi następującą
ilość punktów:

- ukończenie gimnazjum z wyróżnieniem – 6 pkt.
- udział w konkursach przedmiotowych organizowanych przez Kuratora Oświaty: języka polskiego, języka angielskiego, języka niemieckiego, historyczny, biologiczny, chemiczny, fizyczny, informatyczny, geograficzny, matematyczny, ogolnopolski historyczny "Losy żołnierzy i dzieje oręża polskiego" do etapu regionalnego, techniczny
• na szczeblu wojewódzkim - 3 pkt.
• ponad wojewódzkim - 5 pkt.
- osiągnięcia sportowe lub artystyczne:
• na szczeblu powiatowym - 1 pkt.
• wojewódzkim - 2 pkt.
• ponad wojewódzkim - 3 pkt.
- stały wolontariat – 2 pkt.
- dodatkowe osiągnięcia takie jak:
• wzorowa ocena z zachowania - 1 pkt.
• udział w zajęciach kulturalno-artystycznych - 1 pkt.
• uznana praca w samorządzie szkolnym - 1 pkt.
8. Wykaz kandydatów przyjętych do klas pierwszych ogłasza się w szkole 
w terminie określonym zarządzeniem kuratora oświaty.